Kontakt
POWIATOWE CENTRUM ZARZĄDZANIA KRYZYSOWEGO
W GŁUBCZYCACH
ul. Kochanowskiego 15
48-100 Głubczyce
tel. 77 405 36 60 , 77 485 20 78
fax: 077 405 36 61
telefon całodobowy: 722 392 885
e-mail:pczk@powiatglubczycki.pl
Zadaniem Centrum Zarządzania Kryzysowego jest:
pełnienie całodobowego dyżuru, w celu zapewnienia przepływu informacji na potrzeby zarządzania kryzysowego;
współdziałanie z centrami zarządzania kryzysowego organów administracji publicznej;
nadzór nad funkcjonowaniem systemu wykrywania i alarmowania oraz systemu wczesnego ostrzegania ludności;
współpraca z podmiotami realizującymi monitoring środowiska;
realizacja zadań stałego dyżuru na potrzeby podwyższania gotowości obronnej państwa;
dokonywanie wstępnej sytuacji oraz powiadamianie Starosty;
przygotowywanie ostrzeżeń, komunikatów samorządów terytorialnych oraz dla środków masowego przekazu;
przekazywanie informacji o zdarzeniach do Wojewódzkiego CZK
W sytuacjach kryzysowych:
współdziałanie z podmiotami prowadzącymi akcje ratownicze, poszukiwawcze i humanitarne;
dokumentowanie działań podejmowanych przez centrum;
śledzenie przebiegu prowadzonych przez władze samorządowe akcji ratunkowych o małym zasięgu;
zbieranie informacji o rozwoju sytuacji, przetwarzanie jej
i przekazywanie do poszczególnych grup roboczych;
przekazywanie zadań i sposobów współdziałania, zgodnie
z decyzją szefa grupy do wykonawców (instytucji), przedsiębiorstw wydzielających siły i środki ratownicze lub materiałowe;
nadzór nad przebiegiem realizacji zadań przez poszczególnych wykonawców;
POWIATOWY ZESPÓŁ ZARZĄDZANIA KRYZYSOWEGO
Starosta wykonuje zadania zarządzania kryzysowego przy pomocy powiatowego zespołu zarządzania kryzysowego powołanego przez starostę.
Zespół powiatowy wykonuje na obszarze powiatu następujące zadania: zadania:
- ocena występujących i potencjalnych zagrożeń mogących mieć wpływ na bezpieczeństwo publiczne i prognozowanie tych zagrożeń;
- przygotowywanie propozycji działań i przedstawianie staroście wniosków dotyczących wykonania, zmiany lub zaniechania działań ujętych w planie reagowania kryzysowego;
- przekazywanie do wiadomości publicznej informacji związanych z zagrożeniami;
- opiniowanie powiatowego planu reagowania kryzysowego;
W skład zespołu powiatowego, którego pracami kieruje wicestarosta, wchodzą osoby powołane spośród:
- osób zatrudnionych w starostwie powiatowym, powiatowych jednostkach organizacyjnych, służb, inspekcji i straży powiatowych;
- przedstawicieli społecznych organizacji ratowniczych;
- inne osoby zaproszone przez starostę;