Facebook
Starostwo Powiatowe w Głubczycach Fanpage
Wersja dla słabowidzących
Wybierz język:

"Europa. Otaczają nas cuda"

tourism-910x200-2-pl.jpeg

Komisja Europejska rozpoczęła turystyczną kampanię informacyjną „Europa. Otaczają nas cuda” Ma ona na celu nakłonić Europejczyków do odkrywania ukrytych skarbów Europy. To obywatele Europy odegrają główną rolę w kampanii: dzieląc się swoimi ulubionymi miejscami, będą promować je i zachęcać innych do podróży. W Europie istnieje bowiem wiele różnorodnych, rozwijających się w zrównoważony sposób i zapewniających wysoką jakość usług lokalizacji.

Sektor turystyczny ma istotny wpływ na rozwój europejskich gospodarek. W 2014 r. turystyka w UE przyniosła dochód przekraczający 1,6 biliona EUR. To prawie 10% unijnego PKB. Ponadto w pośredni i bezpośredni sposób w branży turystycznej zatrudnionych było 25 milionów ludzi (Światowa Rada Turystyki i Podróży (WTTC), "Wpływ turystyki na gospodarkę UE".). Ciągły rozwój i coraz większe zróżnicowanie rynku turystycznego sprawiły jednak, że pojawiło się wiele nowych kierunków podróży, w tym także poza granicami Europy. Według danych statystycznych, w 2025 r. tylko jedna trzecia (33%) podróży międzynarodowych odbywać się będzie do krajów Unii Europejskiej, co oznacza spadek w stosunku do 40% w 2010 r. i 56% w roku 1980 (Tendencje panujące w turystyce międzynarodowej w Unii Europejskiej — sytuacja bieżąca oraz prognoza na lata 2020–2025-2030.). Dlatego też celem Komisji Europejskiej jest utrzymać czołową pozycję Europy w tym aspekcie, starając się jednocześnie maksymalnie zwiększyć wpływ turystyki na wzrost zatrudnienia i rozwój gospodarczy.

Strona internetowa kampanii „Europa. Otaczają nas cuda.” umożliwia dostęp do aplikacji Mapa skarbów, dzięki której można dzielić się z innymi ukrytymi cudami, nowymi smakami i przeżytymi przygodami. Użytkownicy aplikacji będą mogli nie tylko wygrać bilety i odbyć podróż po Europie, ale także zyskają możliwość zachęcenia innych do wybrania mniej znanych kierunków i lokalizacji w czasie swoich podróży. Przesyłane zdjęcia tych miejsc będą podzielone na cztery kategorie: „Znajdź swój ulubiony kolor”, „Europa to twoje królestwo”, „Nigdy nie jesteś samotny” i „Nadzwyczajne piękno”.

W następnym etapie kampanii zostaną wybrane najlepsze zdjęcia spośród wszystkich nadesłanych cudów Europy. Ponadto uruchomiona zostanie „Gra Cudów”. Celem gry, która będzie dostępna dla wszystkich na Facebooku, będzie odgadnięcie dokładnej lokalizacji danego cudu. „Gra cudów” będzie dostępna przez 7 tygodni, a co tydzień najlepszy gracz otrzyma nagrodę — przewodnik turystyczny po Europie.

Kampania jest promowana przy pomocy specjalnego hasztagu #MyWonderfulEurope. Jednym z głównych partnerów jest Europejska Komisja Turystyki (ETC). Kampanii towarzyszy szereg filmów promocyjnych, które będą wyświetlane w kinach w całej Europie i w Internecie, a także materiały informacyjne, takie jak infografiki.

Obserwuj kampanię „Europa. Otaczają nas cuda.” na Facebooku oraz za pomocą hasztagu:

#MyWonderfulEurope

 

 

 

Infographic-POLAND-PL-1.jpeg

 

Źródło: https://europe-wonder-is-all-around.prezly.com